Frøbjerg-Orte Friskole tilbyder undervisning fra Bh. klassen til 9. klasse med afsluttende prøver som i folkeskolen.

Vi underviser i disse fag:

• Fra 1. klasse:
    Dansk. matematik, idræt, natur/teknik, historie/fortælling, musik, billedkunst og faglig fordybelse.
    FLBK, Fortælling, læsebånd, bevægelse og kor
  • Fra 2. klasse - Engelsk
  • Fra 3. klasse:
    Svømning i 3. og 4. klasse.

• Fra 4. klasse:
    Håndarbejde og svømning i 3. og 4. klasse.

• Fra 5 klasse:
    Drama

• I 6. klasse:
    Tysk og hjemkundskab

• Fra 7. klasse:
    Biologi, geografi og fysik/kemi og naturfagsblok

• Fra 8. klasse:
    Samfundsfag

Fra 7. klasse er der valgfagstilbud, der skifter hvert kvartal.

Fra 0. klasse og opefter anvender vi interaktive tavler.

Fra 4. klasse og opefter anvendes også trådløst netværk og bærbare pc'er.

Skolens IT-politik medfører at alle elever skal medbringe egen PC fra og med 4. klasse.

IT-strategi

Bestyrelsen har vedtaget, at vi benytter os af Bring Your Own Device(BYOD)-princippet for 4.-9. klasse, hvilket betyder at alle elever fra 4.-9. klasse skal medbringe egen PC til undervisningen.

Det er fortsat et ønske fra vores side at alle elever i 1. – 3. klasse på sigt har en Chromebook. Det er ikke et krav og skolen stiller i første omgang Chromebooks til rådighed for eleverne. Vores anbefaling er;

1.- 3. klasse      - Chromebook

Vores krav er;

Fra januar måned i 3. klasse medbringer alle elever enten PC eller Chromebook

4.-6. klasse       - Chromebook eller PC

6.-9. klasse       - PC

BYOD - Bring Your Own Device

Skolens IT-ansvarlige kommer med følgende anbefalinger til en fornuftig skolecomputer:

• Minimum skærmstørrelse 13 tommer
  • Harddisk af typen ssd – kapacitet 256 gB.
  • Minimum i5 processor eller tilsvarende.
  • 8 Gb RAM
  • Lang batteritid
  • Vægt gerne under 2 kilo

Vi vil gerne understrege at en tablet ikke er et alternativ, grundet begrænsningen i hardwaren som disse har. En tablet er et glimrende supplement til en bærbar computer, men ikke et krav.  Skolen stiller office-pakken til rådighed for alle elever.